چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گسترش زائرسراهای ارزان در دستورکار شورای ششم شهر مشهد

  • کد خبر: ۸۵۷۷۲
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
گسترش زائرسراهای ارزان در دستورکار شورای ششم شهر مشهد
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به اهمیت موضوع زیارت و معنویت ناشی از آن، دوره ششم مدیریت‌شهری مشهد وظیفه خود می‌داند که با ایجاد و گسترش زائرسرا‌های ارزان‌قیمت در راستای آسان‌سازی هرچه بیشتر و رفع دغدغه اسکان زائران امام‌رضا (ع) کمک کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به اهمیت موضوع زیارت و معنویت ناشی از آن، دوره ششم مدیریت‌شهری مشهد وظیفه خود می‌داند که با ایجاد و گسترش زائرسرا‌های ارزان‌قیمت در راستای آسان‌سازی هرچه بیشتر و رفع دغدغه اسکان زائران امام‌رضا (ع) کمک کند.
مهدی ناصحی در حاشیه بازدید از زائرسرا‌های ارزان‌قیمت بیان کرد: مشهد به‌واسطه وجود مضجع نورانی امام رضا (ع)، سالانه شاهد حضور میلیون‌ها نفر از زائران و دل‌باختگان امام مهربانی‌هاست. یکی از وظایف مهم مدیریت‌شهری نیز پیگیری آسان‌سازی امور زائران است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی زائران امام رضا (ع)، مربوط به اسکانشان است که متأسفانه با افزایش هزینه‌های اقامت زائران، حضورشان را کم‌رنگ خواهد کرد.
نایب‌رئیس شورا با اشاره به اهمیت موضوع زیارت و معنویت ناشی از آن، تصریح کرد: در بازدید از زائرسرا‌های ارزان‌قیمتی که در اختیار استان‌های مختلف بود، درمجموع شاهد پیشرفت خوبی هستیم و امیدواریم در کوتاه‌مدت این زائرسرا‌ها به مرحله بهره‌برداری برسند.

مدیریت‌شهری؛ پای‌کار زائرسرا‌های استانی

وی درباره نوع مشارکت مدیریت‌شهری مشهد در این پروژه‌ها، گفت: بسته به نوع نیاز استان‌ها، مدیریت‌شهری در توسعه و بهره‌برداری از زائرسرا‌های ارزان‌قیمت با همه توان پای کار است. این مشارکت‌ها شامل تأمین زمین، تخفیف در عوارض و پروانه ساخت رایگان بوده است.
نایب‌رئیس شورا ادامه داد: در دوره ششم مدیریت‌شهری نیز امیدواریم با همکاری دولت بتوانیم در راستای ارائه خدمت و آسان‌سازی زیارت زائران به‌ویژه قشر کم‌درآمد، با کمترین هزینه‌ها اقداماتی مؤثر و ماندگار داشته باشیم.

ناصحی اظهار کرد: آن چیزی که امروز به‌عنوان زائرسرا‌های ارزان‌قیمت دیدیم، با بسیاری از هتل‌های خوب از نظر طراحی و کیفیت برابری می‌کرد و قرار است این زائرسرا‌ها با دریافت هزینه‌هایی اندک، میزبان زائران امام رضا (ع) باشند. بنیاد زائر هم اقدامات خوبی در این زمینه داشته است و پشتیبانی مدیریت‌شهری نیز همراهشان خواهد بود.
وی همکاری دیگر دستگاه‌های شهری، استانی و ملی مرتبط با حوزه زیارت را لازمه تسریع اقدامات مدیریت‌شهری دانست و افزود: شهرداری مشهد همه توان و امکاناتش را به کار گرفته است تا زائران با آرامش بیشتری بتوانند به زیارت بپردازند.

نایب‌رئیس شورا درباره برخی زائرسرا‌های ارزان‌قیمت که وضعیتشان مشخص نیست، گفت: به‌عنوان مدیریت‌شهری مشهد، زمین لازم برای زائرسرا‌های ارزان‌قیمت برای همه استان‌ها را تأمین و پروانه ساختشان را به‌صورت رایگان فراهم کردیم، اما برخی استان‌ها به هر دلیلی عملیات ساختمانی را شروع نکرده‌اند که در مرحله اول با توجه به تغییراتی که در دولت صورت گرفته است، به آن‌ها فرصت می‌دهیم و اگر به نتیجه نرسیم، از بند فسخ موجود در قرارداد‌ها استفاده خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->